19 August 2010

NaSiB Si TuKanG JaHiT!!!!

Rasa nak kongsi cerita nie dengan semua...

Tadi,lepas berbuka puasa & solat maghrib,Ina berbual sekejap dengan Mak.Timbullah cerita pasal pelanggan-pelanggan Mak (Mak amik upah jahit baju perempuan)....

Ina rasa x puas hati dengan segelintir pelanggan tetap Mak (orang kat taman kami nie la kebanyakannya).

>>Patut ke datang waktu malam semata-mata nak hantar @ amik kain??kadang-kadang,masa makan tengahari pun ada...kami manusia biasa,perlu privacy waktu-waktu macam nie...paling tidak,telefon la dulu..tanye waktu tu boleh datang ke x...jangan main serbu je....

>>Mak selalunya cukupkan 30helai baju untuk sepanjang bulan puasa..nak amik lebih pun takut x sempat siapkan...TAPI,jiran-jiran (pelanggan-pelanggan tetap) buat 'slumber derk' je anta kain last minute...cian la kat Mak tu,nak tolak pun serba salah...jangan dera tukang jahit anda...dorang pun ada kampung gak...macam kami,selalunya akan balik kampung dalam lingkungan seminggu sebelum raya (takut jalan sesak).Camne nak siapkan semua kain-kain tu???lastly,anak-anak jugak yang selalu x ada baju raya :(

>>kalau pelanggan datang lewat,jangan la paksa-paksa tukang jahit buat cepat-cepat...jangan potong Q ye...cian Mak tu,penat dah buat kerja...kurang tido,kurang makan (tapi badan tetap maintain..hehe)

Pesanan Ina;bertimbang rasa la dengan tukang jahit WALAUPUN anda semua membayar upah (orang lain pun bayar gak kan....)

No comments: