29 September 2012

C.I.N.T.A : Perlu Ke Menagih & Mencari??

Ni entry khas untuk wanita..mungkin. Sekarang ni, ramai orang sekeliling Ina bercakap/bercerita & mengadu pasal cinta & jodoh dorang. Apa, dorang tak sedar ke kami senasib? Hahaha...

Pada Ina, perasaan nak bercinta lagi, nak dapat jodoh cepat...tu semuanya normal untuk kita yang dah sampai umur 'MATANG'. Maksud matang tu ialah kita dah ready dari segi kewangan, mental & tak lagi menyambung pelajaran ye. Kita patut lebihkan DOA, bukan merungut & mengadu nasib. Ina selalu fikir yang Allah dah sediakan seseorang untuk kita. Mungkin kat dunia & mungkin kat akhirat nanti. So, redha dengan ketentuan-Nya, banyakkan doa & serah pada takdir.

Kalau pun kita ni bercinta, sayang bagai nak gila...tapi Tuhan tak izinkan kita dengan orang tu, hubungan kita akan putus walaupun sangat dijaga. Betul tak? Ada kawan Ina yang sanggup seksa diri sendiri...badan kurus kering sebab tak lalu makan, menagih cinta si pasangan macam seseorang yang desperate mencari cinta. Maaf kalau ada yang terasa. Tapi itulah yang Ina rasa kalau masih menagih cinta BF lama. Biarkan yang berlalu jadi kenangan & pengajaran.

Sakit putus cinta tu mestilah akan terasa.  Kita kena teruskan hidup. Jangan seksa diri & kesihatan kita untuk orang yang dah tak amik tau pasal kita lagi. Dalam agama Islam, kita tak boleh melebihkan rasa cinta kita pada seseorang lebih daripada cinta kita pada Allah & agama. Yang sedang putus cinta, teruskanlah hidup korang dengan senyuman kebahagiaan. Insya-Allah, Tuhan utuskan seseorang yang lebih baik untuk kita nanti... :)

No comments: