10 March 2013

Jodoh Kita

Semalam, geng M&E kat site sempat makan semeja. Topik perbualan dorang adalah 'Bila korang nak kawin?'. 'Korang' refer to Ina & Mai. Aduih...malas benar nak jawab soalan macam tu...

Dorang siap buat calculation umur kami kalau kawin lambat. Nak buek camno laie? Kalau belum ada jodoh, nak kawin dengan sapa?? Jangan risaukan hidup kami... Sampai masanya, kami akan bagitau semua orang. Bukan tak nak, tapi belum lagi....

Ina tau pahala berkawin tu banyak. Tapi, ini jugak takdir Allah. Tak semuanya sengsara kalau sorang diri & tak semua bahagia kalau berkawin. Masing-masing ada bahagian masing-masing. Bersedia hadapi, redha & tawakal pada-Nya. Kita mesti jumpa penyelesaiannya nanti.

Allah tak uji kita kalau kita tak mampu menanggungnya. Ye dak???
Syukur dengan apa yang kita ada hari ni. Berusaha dapatkan yang lebih baik & sentiasa mohon keberkatan dari Allah... :)


No comments: