26 May 2013

25 May 2013

It's not THAT bad when you know/see your EX getting married if you trust ALLAH's fate...

**May Allah bless their marriage till Jannah. Amin.

22 May 2013

Kuasa Minda Kita

Bila kita fikir kita tak mampu menghadapi satu situasi yang sukar, kita akan rasa susah & sentiasa merungut. Tapi bila kita teruskan menghadap sambil berdoa supaya dipermudahkan, kita sebenarnya boleh selesaikan masalah tu. Allah Maha Mengetahui kenapa kita dibiarkan dalam keadaan tu. Mungkin ada hikmahnya. Kalau kita fikir yang kita mampu lakukan, semuanya akan rasa mudah. Betul! Cuba laaa...

Allah itu adil ;)

17 May 2013

16 May Penuh Kenangan

Bila sampai tarikh ni, macam-macam perasaan timbul. Kenangan manis & pahit..semuanya ada.

Semalam, dapat tau roomate pun sambut birthday tarikh ni. Hepi besday to Effy!!

*Biarkan semuanya berlalu...jangan dikenang lagi

04 May 2013

Terkantoi!!!!

Huhuhu...

Tadi rasa tension dengan sorang bos ni. Pagi dia cakap lain. Bila dah siap kerja tu & tunjuk kat dia...dia totally ubah semuanya. Bengang punya pasal, Ina balik tempat duduk sambil ngomel bagi tau kat kawan lain. Sambil cakap, langsung tak pandang keliling. Angkat je muka, bos tu ada depan mata sambil senyum.

Dia dengar ke tadi??? Ok..control macho! Ina buat tak tau, terus jawab soalan dari dia...macam tak ada apa yang jadi. Siap masuk bilik dia buat discussion...

Mati la...abis contract nanti sure tak renew!! Prepare for the worst ye Ina...huhu (taktaunakreactcamnedah)

03 May 2013

Kak Long!

Semalam ponteng kerja sebab tak berapa sihat. Doktor tak mau bagi MC. Ina mintak sampai dia bagi..hehe.. (buat muka sedih)

Petangnya, Kak Ana telefon. Panjang borak sampai lambat solat asar! Adoi...
Kisah utama adalah tentang kakak yang sorang lagi. Sempat jugak tanya pasal anak-anak buah.
Katanya, kandungan matang masa hujung bulan 6. Mungkin akan lahir sama dengan Mak Tok atau sama dengan abang Aqif Naufalnya. Dijangkakan lelaki.

Kak Ana mintak nasihat letak nama baby tu. Wan A..... Qashaf. Yang tengah tu dia mintak isikan. Huhu..idea tak ada. Nak bagi nama yang pendek dan sedap didengar. Mesti la ada maksud & sesuai dengan nama belakang tu. Korang ada idea tak??? Meh la kongsi...huhuhu...

Kak Ana nak pantang kat rumah Rawang..yeay!!! Boleh la kumpul anak-anak buah kat rumah...
Ada jugak dia nasihat tentang jodoh. Sorry, Ina tak mencari. Cuma berdoa & berharap akan ada yang terbaik untuk Ina. Cinta akan datang tapi entah bila... Tak nak mengharapkan seseorang & perasan sendiri. Peritnya lebih dahsyat. Sungguh.

01 May 2013

Kisah SEJARAH

Gempar sekejap kat ofis bila ada kawan bagi satu kad jemputan ni pada Ina. Amanah katanya. Daripada siapa?? Hehe..my ex-bf. Nak kawin dah dia...

Alhamdulillah....dia dah jumpa jodohnya. Macam-macam nasihat yang kawan-kawan bagi. Kebanyakannya tak bagi Ina datang kenduri tu. Pada Ina, tak ada dendam dalam hati. Kisah kami cuma sejarah. Kalau datang majlis tu, Ina niat nak untuk berbaik dengan kedua-duanya.

Tapi, lepas diselidik, rupa-rupanya cik tunangan dia tak tau yang dia menjemput Ina datang. So, ada baiknya kalau Ina tak pergi. Takut nanti berubah muka pengantin bila nampak muka Ina.

Untuk si pengantin, maafkan segala kesalahan saya dan teruskan hidup dengan bahagia. Cintai pasangan awak dengan sepenuh hati & kerana Allah. Harap-harap segalanya berjalan lancar...

**Ina pun boleh jadi Nora Danish, melawat Fasha Sandha...hihi