02 September 2015

Kesayangan...???

Masa kecik-kecik dulu, Ina selalu dengar Kak Ana merajuk cakap... 
'Yelah. Anak kesayangan balik kan?'

Dan Mak akan jawab
'Semua anak Mak sayang...keluar dari Mak belaka.'

Yes. Betul tu. Tapi, bila dah kawen, Kak Ana cakap yang dia dah paham perasaan Mak. Bukan nak sayang sorang je. Cuma ada perasaan macam malas nak layan anak yang mengada lebih-lebih ni (macam Kak Ana la kan? hikhik...)

Baru-baru ni, ada kawan tanya pasal keluarga. Berapa ramai anak buah? Siapa yang paling disayangi?

Untuk pengetahuan, semuanya Ina pernah jaga. Dari bagi makan, tidurkan, mandikan & segala urusan penjagaan la Ina buat. Anak-anak buah fikir Cik Ina dorang ni garang tapi dorang tetap datang dekat & sayang Cik Ina. Tak caya, cuba tanya. Siap ada yang jadikan idola...hehe...

Bunyi agak berlagak & masuk bakul, angkat sendiri di situ. 

OK. Dalam 12 orang anak-anak buah, TAK ADA yang favourite or betul-betul kesayangan. Semuanya sama bagi Ina. Cuma yang paling kecik akan lebih diberi perhatian sebab Ina akan mudah teringat keletah dorang sampai rasa rinduuuuu sangat-sangat.

Bila jaga anak-anak buah, dorang ajar Ina erti sabar, jujur & kasih sayang sebenar. Anak-anak kecik tak pandai berbohong & setiap kata-kata dorang semuanya observation daripada segala kelakuan orang dewasa sekeliling dorang. So, behave in front of our children ye!

No comments: